Ben jij een analytisch talent dat in staat is om de gemeente een stap vooruit te helpen? Heldere communicatie richting burgers en kwalitatieve administratie van diverse wettelijke taken: dat is wat jij mogelijk maakt. Daarom zijn wij op zoek naar jou!
Je rol
De ondersteunende factor bij processen
De afdeling Regie op Uitvoering maakt onderdeel uit van het cluster Samenleving & Veiligheid en is de werkplek van de Procesondersteuner Wettelijke Taken. Deze afdeling voert de wettelijke taken uit en levert ook intern dienstverlening aan collega’s. Als Procesondersteuner Wettelijke Taken ligt je focus op de discipline Wettelijke Taken & Ondersteuning, waarbij je administratie bijhoudt van wettelijke taken als woningtoewijzing, statushouders, kinderopvang en op de nieuwe wet inburgering. Je voert ondersteunende taken uit en zorgt ervoor dat de (deel)administratie op orde is.
Enkele overige taken zijn:
- het adviseren en ondersteunen bij het opzetten van administraties.
- het controleren van deze administraties, zodat zeker is dat ze voldoen aan wettelijke vereisten.
- het bewaken van de kwaliteit, de rechtmatigheid en de voortgang van (keten)processen, zoals voorrangsbepaling bij woningtoewijzing, taakstellingen van vergunninghouders en uitgaande subsidies.
Functie-eisen
Je profiel
Meebouwen als Procesondersteuner Wettelijke Taken
Binnen de afdeling krijg je alle vrijheid om initiatief te tonen; je weet van aanpakken en draagt zo bij aan de ontwikkeling van onze processen. Om dit te verwezenlijken, zijn flexibiliteit, organiserend vermogen en integriteit belangrijke eigenschappen. Je gaat nauwkeurig te werk, waarbij je focust op kwaliteit en klanttevredenheid. Jouw natuurlijke drive om te leren helpt je hierbij; iedere dag innoveer en ontwikkel je jezelf.
Daarnaast
- heb je een mbo werk- en denkniveau (niveau 4);
- heb je affiniteit en ervaring met de uit te voeren wetten en regelingen;
- beschik je over een goed analytisch vermogen en ervaar je verantwoordelijkheid niet als een last;
- heb je kennis over en ruime ervaring met het uitvoeren van administratieve en financiële processen, evenals de bewaking hiervan;
- ben je in staat om diverse geautomatiseerde systemen te gebruiken, zoals Verseon, Excel en WBS.
Arbeidsvoorwaarden
Ons aanbod
De Gemeente Delft is een innovatieve en moderne werkgever, die talent volop de kans biedt om zich te ontwikkelen. In een toegankelijke en informele werksfeer werken we hard samen om tastbare resultaten te bereiken voor de stad en het bestuur. Als Procesondersteuner Wettelijke Taken krijg je een tijdelijk dienstverband voor de periode van één jaar bij de afdeling Regie op uitvoering, met het perspectief op een vaste aanstelling bij goed functioneren.
Je salaris is, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal € 4.052,- bruto bij een 36-urige werkweek (schaal 8). Het betreft een functie voor 36 uur per week. Het betreft een bepaalde tijd contract voor één jaar met de intentie om voor onbepaalde tijd in dienst te komen.
Door het Individueel Keuze Budget heb je maandelijks de beschikking over een deel van je vakantiegeld en eindejaarsuitkering. Je kunt een bedrag laten uitbetalen of o.a. gebruiken voor de aanschaf van een fiets of het kopen van bovenwettelijk verlof. Het ouderschapsverlof wordt gedeeltelijk door ons betaald.
Meer informatie of direct solliciteren
Herken jij jezelf in bovenstaand profiel en ga jij graag aan de slag met diverse wettelijke taken en processen bij de Gemeente Delft? Solliciteer dan direct op deze functie door je cv en motivatie te uploaden via onderstaande button.
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Arjanne Ruiter (Senior Wettelijke Taken) via 06 5273 9494.
Overtuig ons ervan dat jij de juiste kandidaat bent en upload jouw motivatie en cv uiterlijk 19 november via de ‘solliciteer’ button. De gesprekken zullen plaats vinden op vrijdag 24 november tussen 9.00 en 12.00 uur.
De jongste oude stad van Nederland
Delft, een stad van contrasten. Tot ver in het buitenland beroemd om de prachtige, historische binnenstad (en om Delfts blauw). Maar ook om innovatieve kenniscentra als de TU, TNO en Deltares. Een stad van monumenten en experimenteren. Delft heeft een rijke historie én is, mede door tienduizenden studenten, jong gebleven.
De jongste oude stad van Nederland. Vernieuwing is al eeuwenlang onderdeel van het DNA van Delft. Ook vandaag kijkt de stad reikhalzend uit naar morgen. Het bepaalt de agenda van het bestuur en de gemeentelijke organisaties. Spraakmakende infrastructurele projecten, sociale en bestuurlijke vernieuwing. De organisatie omarmt nieuwe inzichten en creatieve oplossingen.
Werken voor de stad die zich steeds opnieuw uitvindt
De gemeentelijke organisatie van Delft is compact, maar heeft te maken met alle ontwikkelingen die ook in de grootste steden van Nederland een rol spelen. Ontwikkelingen die vragen om een voortvarende en vernieuwende aanpak. Wij zoeken ambitieuze, initiatiefrijke professionals.