Je rol
Als bestuursadviseur van de burgemeester maak je deel uit van een team van zes bestuursadviseurs, onderdeel van de afdeling Besturing. Het team adviseert het college van B&W en ondersteunt het stadsbestuur in hun dagelijkse werkzaamheden.
Jij bent de bestuursadviseur van de burgemeester – dat betekent dat je de verbindende factor tussen de burgemeester en de organisatie bent. De rechterhand van het bestuur, de linkerhand van de organisatie. Je hebt goed contact met verschillende beleidsafdelingen en denkt mee met de sleutelpersonen binnen de afdeling Besturing om een goede samenwerking tussen organisatie en bestuur mogelijk te maken. Je adviseert je collega’s over de inhoud van de portefeuille: van een correcte afhandeling van burgerbrieven tot aan dossiers op het gebied van openbare orde en veiligheid. Je werkt hierbij nauw samen met het team rondom de burgemeester.
Maar je doet nog (veel) meer. Hierdoor is het werk veelzijdig en afwisselend. Je bent sparringpartner van en klankbord voor de burgemeester. In het politieke domein bereid je de burgemeester voor op haar optredens in commissies en raad. Ook werk je nauw samen met de woordvoerders van het college van B&W, de vertegenwoordigers van de griffie en let je erop dat de kwaliteit en het aanleverproces van college- en raadstukken in orde is. Samen met het team van bestuursadviseurs adviseer en ondersteun je het college van B&W en de (loco) secretaris.
Functie-eisen
Wie ben jij? Jij bent een verantwoordelijke, enthousiaste adviseur met politiek-bestuurlijke sensitiviteit en bent niet bang om tegenwicht te bieden, ook bij bestuurders. Tegelijk ben je hands-on en breng je rust in dynamische situaties. Ook dan weet je snel te schakelen en hoofdzaak van bijzaak te onderscheiden. Daarnaast ben je communicatief sterk en vind je het leuk om samen te werken. Daarbij heb je scherp oog voor het in positie brengen van je collega’s. Je bent een generalist en je maakt je snel dossiers eigen.
Andere eisen:
-
Je opereert op een academisch werk- en denkniveau
-
Je hebt ervaring bij een gemeentelijke of politieke organisatie
-
Je bent flexibel en vindt het geen probleem om regelmatig ’s avonds te werken
-
Kennis van het domein van openbare orde en veiligheid is een pré
-
Je hebt affiniteit met protocollaire zaken
Ons aanbod
Een unieke functie waar een sterk beroep gedaan wordt op je bestuurlijke sensitiviteit, adviesvaardigheden, maar ook dienstverlenende capaciteiten.
Afhankelijk van opleiding en ervaring, is je salaris maximaal € 5725,- (schaal 11) bij een 36-urige werkweek. Het betreft een aanstelling voor 32 tot 36 uur. De functie is in eerste instantie voor een periode van 1 jaar. Hierna is er zicht op een vast contract.
Door het Individueel Keuze Budget heb je maandelijks de beschikking over een deel van je vakantiegeld en eindejaarsuitkering. Je kunt een bedrag laten uitbetalen of o.a. gebruiken voor de aanschaf van een fiets of het kopen van bovenwettelijk verlof. Het ouderschapsverlof wordt gedeeltelijk door ons betaald.
Tot slot; binnen Delft werken wij hybride. Dit betekent dat je deels vanuit huis werkt en deels vanuit ons moderne en duurzame kantoorgebouw boven station Delft. Gemakkelijk per openbaar vervoer te bereiken en midden in de binnenstad.
Meer informatie of direct solliciteren:
Wil jij meer informatie ontvangen voordat je op de solliciteer-knop drukt? Neem dan contact op met Maria Berger (afdelingshoofd Besturing/locosecretaris): 06-10093089 of met Roel Raterink (interim bestuursadviseur burgemeester: 06–52739008)
Direct solliciteren kan natuurlijk ook! Overtuig ons ervan dat jij de juiste kandidaat bent en upload jouw motivatiebrief én cv vóór woensdag 6 december. Let op: wij wachten niet tot de sluitingsdatum voor het inplannen van gesprekken, hierdoor kan het zijn dat wij deze positie eerder sluiten, dus wacht aub niet met reageren tot de sluitingsdatum.